مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 17:102023-08-20فرهنگي

نویسنده هنگام نوشتن باید با تمرکز روانی خلاقیت ایجاد کند


نوشتن، محصول یک تمرکز روانی است و نویسنده با استفاده از دیدن، شنیدن و ارتباط در جمع دانش اش بالا می رود، اما در هنگام نوشتن باید فرد با تمرکز روانی دست به خلاقیت بزند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری نخستین نشست از کارگاه های تخصصی جشنواره داستان آفرینش داستان های دیار با حضور مهدی کاموس نویسنده و پژوهشگر با موضوع مرزهای ژانرنویسی در داستان در اردوگاه دلگشا شهر چالوس برگزار شد.

مهدی کاموس در ابتدای این نشست که همراه با یک بازی فکری با کلمه ها بود، گفت: همه چیز با کلمه شروع می شود و این کلمه ها هستند که جمله را تشکیل می دهند و در ادامه تبدیل به اثر می شوند.

براساس نوع کلمه ها، جمله ها و طرح و ترکیبی که دارند به سمتی می روند که داستان می شود رمان، زندگی نامه و… خود این ها نیز تبدیل به دسته بندی های مختلفی می شوند.

کلمه که بنای اصلی متن را می سازد برای اینکه داستانی شود باید خلاق باشد.

استفاده از کلمات خلاق وی به ویژگی های کلمات خلاق که جمله ها را می آفرینند اشاره کرد و افزود: کلمه نباید کلیشه ای باشد بلکه باید با عاطفه ما ارتباط برقرار کند.

از سوی دیگر نیز باید تصویرآفرین و در پایان معناآفرین باشد.

کاموس گفت: نوشتن، محصول یک تمرکز روانی است و نویسنده با استفاده از دیدن، شنیدن و ارتباط در جمع دانش اش بالا می رود، اما در هنگام نوشتن باید، فرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نویسنده هنگام نوشتن باید با تمرکز روانی خلاقیت ایجاد کند

نویسنده هنگام نوشتن باید با تمرکز روانی خلاقیت ایجاد کند