مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 08:102023-08-15اقتصادي

کشاورزی نوین در بوشهر/ میوه های استوایی در گلخانه به ثمر نشستند


کشت میوه های استوایی از جمله موز و پاپایا در گلخانه های استان بوشهر سبک نوینی از کشاورزی است که آینده ای روشن تر را در عرصه کشاورزی این استان نوید می دهد.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: استان بوشهر دارای ظرفیت های خوبی در عرصه کشاورزی است و به عنوان یکی از قطب های مهم خرمای کشور حدود 15 درصد از کل خرمای کشور را تولید می کند.

تولید 600 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل یکی دیگر از ظرفیت های مهم کشاورزی در این استان است که باعث می شود تا بخشی از نیازهای کشور در فصل سرد سال تأمین شود.

استان بوشهر علی رغم مشکلاتی که در تأمین آب کشاورزی دارد، در تولید گندم خودکفا است و بسیاری از دیگر محصولات کشاورزی مانند صیفی جات، سبزی جات، محصولات جالیزی و… را تولید و بخشی را به بازارهای داخل کشور روانه می کند و بخشی از این محصولات نیز صادر می شود.

طی سال های اخیر کشت گلخانه ای در این استان رواج یافته و طرح های گلخانه ای یکی پس از دیگری در حال احداث هستند که می توانند در استفاده بهتر از منابع آبی و تولید محصولات سالم تر و باکیفیت تر نقش مهمی را داشته باشد.

کاشت میوه های استوایی از جمله موز و همچنین تولید خربزه درختی یا پاپایا در گلخانه های استان بوشهر فصل نوینی از کشاورزی را در این استان آغاز کرده است که نویدبخش آینده ای روشن و درخشان برای تولید محصول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزی نوین در بوشهر/ میوه های استوایی در گلخانه به ثمر نشستند

کشاورزی نوین در بوشهر/ میوه های استوایی در گلخانه به ثمر نشستند