مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 14:052023-08-14سياسي

نقل و انتقال عادی یکی از چالش های عمده در حوزه املاک کشور است


معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: نقل و انتقال عادی و وجود اسناد مشاعی دو چالش عمده در حوزه املاک کشور است.

- ایسنا/کرمان معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: نقل و انتقال عادی و وجود اسناد مشاعی دو چالش عمده در حوزه املاک کشور است.

صفدر کشاورز امروز 23 مردادماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان اظهار کرد: نقل و انتقال عادی و وجود اسناد مشاعی دو چالش عمده در حوزه املاک کشور است که این دو مسئله سبب بروز مشکلات زیادی برای حاکمیت شده است.

وی افزود: این موضوع سبب افزایش ورودی پرونده های قضایی شده که ریشه پرونده در حوزه املاک به ویژه در نقل و انتقال عادی و اسناد مشاعی است و ریشه غالب این مشکل نیز در قالب اصلاحات ارضی است که زمین ها نه دارای مساحت و نه حد و حدود هستند.

کشاورز تصریح کرد: پولشویی و کلاهبرداری هایی که از طریق نقل و انتقال عادی صورت می گیرد مشکل دیگر است و همین مسئله نیز از عوامل عدم توفیق در کارهایی از جمله بحث شناسایی خانه های خالی، همین نقل و انتقال عادی است.

کشاورز بیان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک برای ساماندهی این وضعیت در سال های گذشته طرح الزام ثبت رسمی معاملات را تدوین کرد که باید نقل و انتقال در سامانه ثبت الکترونیک اسناد به ثبت بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقل و انتقال عادی یکی از چالش های عمده در حوزه املاک کشور است

نقل و انتقال عادی یکی از چالش های عمده در حوزه املاک کشور است