مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 مرداد 1402 ساعت 11:002023-08-04اقتصادي

ارز صادرات کالاهای غیرنفتی را به واردکنندگان خودرو و موبایل بدهید


رییس کنفدراسیون صادرات با ارائه پیشنهادی به وزیر اقتصاد برای تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو گفت: صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی می توانند ارز مورد نیاز واردات خودرو را تامین کنند.

- محمد لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعلام برنامه ریزی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای تأمین ارز مورد نیاز واردات خودرو از سوی سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با توجه به سخت تر شدن تحریم ها و نیاز کشور به ارز حاصل از صادرات، دولت دوازدهم از سال 97 بازگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به کشور را از سوی صادرکنندگان الزام آور اعلام و مجموعه دستورالعمل ها و آیین نامه های مربوطه را به شکلی تنظیم کرد که ارز صادراتی قابل کنترل و ردگیری از سوی دولت باشد.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: بر این اساس، علیرغم تمامی فراز و نشیب ها، در حال حاضر برگشت ارز صادرات به چرخه اقتصادی بالای 75 درصد بوده که عملاً نشان می دهد سیاستی که دولت به دنبال آن بوده، اجرایی شده و صادرکنندگان هم اثبات کرده اند که به هر حال، به این موضوع پایبند و متعهد به بازگشت ارز هستند.

وی تصریح کرد: علیرغم تلاش صادرکنندگان برای بازگشت ارز حاصل از صادرات خود به کشور، اما در این سال ها همواره یک چالش جدی خودنمایی کرده و باعث شده تا حدودی، شیوه هایی که دولت برای بازگشت ارز حاصل از صادرات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارز صادرات کالاهای غیرنفتی را به واردکنندگان خودرو و موبایل بدهید

ارز صادرات کالاهای غیرنفتی را به واردکنندگان خودرو و موبایل بدهید