مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 09:362023-08-20اقتصادي

آملی ها برنج 6 میلیون ایرانی را تأمین می کنند


مهرداد فولاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان آمل، با اشاره به اینکه برنج یکی از محصولات استراتژیک و اساسی است، اظهار کرد: شهرستان آمل در حوزه زراعی مقام دوم استان مازندران در بخش سطح زیرکشت برنج را دارد.

وی افزود: سطح زیر کشت ارقام برنج در شهرستان آمل معادل 40 هزار و 220 هکتار بوده که با تولید بیش از 350 هزار تن شالی، 18 درصد سطح زیرکشت مازندران را در اختیار داریم.

مدیر جهاد کشاورزی آمل تصریح کرد: سطح زیر کشت نخست برنج در این شهرستان برداشت حدود 260 هزار تن شالی بوده و با احتساب کشت دوم حدود 354 هزار تن شالی برداشت که 210 هزار تن برنج سفید کشور در آمل تولید می شود.

فولاد با اشاره به اینکه برنج سفره 6 میلیون نفر از مردم کشورمان از شهرستان آمل تأمین می شود، بیان کرد: برای سلامت جامعه و مردم باید به سمت تولید محصولات سالم پیش رویم البته کشاورزان مشکلات زیادی با واردات بی رویه، عدم فروش محصولات و عدم خرید از سوی مردم هستند همچنین در شهرستان آمل دو مرکز خرید فعال است که ارقام پرمحصول و ارقام محلی با قیمت 58 تا 62 هزار تومان خریداری می شوند.

وی با اعلام اینکه امیدواریم برنج کشاورزان با قیمت بالاتر به فروش برسد، ادامه داد: هم اکنون دپوی برنج چندانی در شالیکوبی ها و انبارهای منازل نداریم و امیدواریم با سیاستگذاری درست و حمایت ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آملی ها برنج 6 میلیون ایرانی را تأمین می کنند

آملی ها برنج 6 میلیون ایرانی را تأمین می کنند