مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 10:452023-08-20اجتماعي

اجرای طرح مرمت بام «مسجد جامع سمنان»


سرپرست پایگاه بافت تاریخی سمنان از آغاز طرح مرمت بام مسجد جامع سمنان خبر داد و گفت: سبک سازی، عایق بندی و عملیات آجرفرش سه رکن این عملیات عمرانی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مرتضی امیرجان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از طرح مرمت مسجد جامع سمنان در بافت تاریخی این شهر، از آغاز عملیات عمرانی مرمت بام این بنای باشکوه و تاریخی در سمنان خبر داد.

وی با بیان اینکه مرمت بام مسجد جامع سمنان با مطالعات کارشناسی و مصالح سازگار در حال اجرا است، تاکید کرد: به واسطه قدمت این بنا، نخستین اقدام سبک سازی است که در دست اجرا قرار دارد.

سرپرست پایگاه بافت تاریخی سمنان با بیان اینکه عایق بندی و عملیات آجرفرش دیگر عملیات عمرانی است که در بام مسجد تاریخی سمنان اجرایی می شود، ابراز کرد: این اقدام برای تقویت سازه بنا و همچنین جلوگیری از تخریب صورت گرفته است.

امیرجان با بیان اینکه در این مرحله بخشی از ورودی شرقی مسجد جامع سمنان آجرفرش می شود تا ساماندهی بهتری پیدا کند، گفت: حفظ این بنای تاریخی هدف اصلی طرح مرمت است.

وی با بیان اینکه مسجد جامع سمنان به شماره 2325 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، گفت: در این مرمت نهایت دقت و مراقبت توسط کارشناسان میراث فرهنگی و مرمت آثار باستانی صورت خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح مرمت بام «مسجد جامع سمنان»

اجرای طرح مرمت بام «مسجد جامع سمنان»