مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 16:002023-07-26اقتصادي

کدام کالاها بین ایران و برزیل بیشتر مبادله می شود؟


در سال گذشته بیشترین واردات ایران از برزیل گوش منجمد گاو، روغن سویا و صمغ و ذرت دامی و بیشترین صادرات ایران به برزیل انواع اوره، کائوچو بوتادین که در ساخت تایر استفاده می شود و اسلاک واکس به عنوان ماده اولیه ساخت پارافین بوده است.

- در سال گذشته بیشترین واردات ایران از برزیل گوش منجمد گاو، روغن سویا و صمغ و ذرت دامی و بیشترین صادرات ایران به برزیل انواع اوره، کائوچو بوتادین که در ساخت تایر استفاده می شود و اسلاک واکس به عنوان ماده اولیه ساخت پارافین بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرکز پژوهش های اتاق ایران در گزارشی با عنوان دیپلماسی اقتصادی برزیل ساختار اقتصادی و تجاری بزریل، مهمترین اسناد و استراتژی های کلان اقتصادی این کشور و روابط اقتصادی ایران و برزیل را بررسی کرده است.

بر اساس این گزارش ارزش تجارت برزیل در سال 2022 برا بر با 1.

3 تریلیون دلار و مهمترین شرکای تجاری این کشور چین، ایالات متحده، آرژانتین، هلند، آلمان، کره جنوبی، ایتالیا، اسپانیا و مکزیک بوده که این کشورها حدود 60 درصد از کل تجارت برزیل در سال 2022 را تشکیل می دادند.

همچنین عمده صادرات برزیل در سال 2022 شامل سویا، سنگ آهن، نفت خام، کنجاله سویا، گوشت، مرغ، قند، اتومبیل، هواپیما و تجهیزات الکتریکی بوده و در همین سال، واردات اصلی برزیل تجهیزات الکتریکی، تجهیزات حمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام کالاها بین ایران و برزیل بیشتر مبادله می شود؟

کدام کالاها بین ایران و برزیل بیشتر مبادله می شود؟