مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 13:002023-07-25اقتصادي

سرمایه گذاران، بافت های تاریخی اصفهان را به محورهای گردشگری تبدیل کنند


جذابیت های جدیدی در اصفهان ایجاد شده است که رونق اقتصاد گردشگری را به دنبال دارد، بنابراین ورود سرمایه گذار به عرصه گردشگری و بافت تاریخی موجب کمک به شهر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، علی قاسم زاده شهردار اصفهان در جلسه ای با سرمایه گذاران و قشر انبوه سازان مسکن شهر اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر پهنه های بافت فرسوده در مناطق پانزده گانه شناسایی شده و اگر سیستم شورای عالی بافت فرسوده و کمیسیون ماده 5 یاری کنند، مقدمات برای ورود سرمایه گذاران برای رفع مشکلات مسکن مهیا می شود.

وی با بیان اینکه 70 درصد بخشودگی تراکم، یک تا دو طبقه مازاد و وام های مربوطه دولتی نیز به عنوان طرح های تشویقی برای بافت فرسوده اختصاص داده شده است، افزود: شایسته است که سرمایه گذاران و انبوه سازان از باب مسؤولیت اجتماعی در زمینه بهسازی و نوسازی واحدهای بافت فرسوده به شهر کمک کنند تا وضعیت شهر در بعضی مناطق، از وضعیت خطرآفرینی خارج شود.

قاسم زاده با تأکید بر اینکه بر اساس بند ت تبصره 6 قانون بودجه 1402 فرصتی استثنایی برای حل مشکلات کهنه مردم در این زمینه است، گفت: باید توجه داشت که دولت و مجلس با نگاه حل مسأله در بودجه 1402 به این موضوع ورود کرده اند و در اصفهان معاونت شهرسازی شهرداری نیز نگاه انبساطی به این موضوع داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاران، بافت های تاریخی اصفهان را به محورهای گردشگری تبدیل کنند

سرمایه گذاران، بافت های تاریخی اصفهان را به محورهای گردشگری تبدیل کنند