مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 18:102023-08-13اقتصادي

تلاش کمیسیون عمران برای تقویت ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی


نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با یادآوری تلاش های صورت گرفته برای احیاء ظرفیت های صادرات خدمات فنی و مهندسی، گفت: در همین راستا مقرر شد، احکامی در برنامه هفتم توسعه جهت تقویت صادرات خدمات فنی و مهندسی و حضور بخش خصوصی به ویژه در کشورهای آفریقایی داشته باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، احمد دنیا مالی در تشریح نشست امروز ( یک شنبه 22 مرداد ماه ماه ) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به ظرفیت مناسب کشور در حوزه خدمات فنی و مهندسی اشاره کرد و گفت: کمیسیون عمران در تلاش است، ظرفیت حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی را احیاء کند.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با یادآوری رونق صادرات خدمات فنی و مهندسی در دهه 80 ایران و افزایش صادرات این حوزه از 250 میلیون دلار به 4/3 میلیارد دلار، عنوان کرد: برنامه اعطای جایزه صادراتی که با حمایت مجلس مصوب شد علی رغم عملکرد ناقص دولت، موجب افزایش انگیزه صادرکنندگان و توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی به ویژه در حوزه کشورهای قاره آفریقا شد.

وی همچنین ظرفیت نیروی انسانی و دانش فنی کشورمان در حوزه های مختلف زیربنایی، تونل سازی و سد سازی  را یادآور شد و  افزود: ایران در برخی از بخش های خدمات فنی و مهندسی جز 10 کشور برتر دنیا بوده و این امر کاملا مسند و به اذعان کشورهای مدعی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش کمیسیون عمران برای تقویت ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی

تلاش کمیسیون عمران برای تقویت ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی