مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 21:152023-08-20سياسي

احضار کارداران سفارت سوئد و دانمارک به وزارت خارجه


کارداران سفارت سوئد و دانمارک در پی ادامه توهین به ساحت مقدس و نورانی قرآن کریم در این کشورها به وزارت امور خارجه احضار شدند.

  - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، در جریان این احضار معاون اداره کل حقوق بشر وزارت امور خارجه ضمن محکومیت شدید تداوم اقدامات گستاخانه و شنیع توهین به قرآن کریم در این دو کشور اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران مسئولیت کامل و عواقب جدی اهانت به ساحت قرآن کریم را متوجه دولت های سوئد و دانمارک می داند.

در این دیدار ضمن اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پشتیبانی از جنایتکاران و هتاکان به قرآن کریم به منزله گرفتن آرایش جنگی در برابر دنیای اسلام است، نسبت به تکرار این اقدامات توطئه آمیز و خطرآفرین هشدار داده شد.

معاون اداره کل حقوق بشر با بیان اینکه آزادی بیان با انجام تکالیف و مسئولیت های خاص همراه است، از نمایندگان سوئد و دانمارک خواست تا به تعهدات بین المللی بر اساس مواد 19 و 20 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی پای بند باشند.

طی این احضار، با اشاره به قطعنامه های مصوب اجلاس 53 شورای حقوق بشر و همچنین هجدهمین نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای اسلامی تصریح شد، برغم موضع صریح و عزم جدی آزاداندیشان جهان در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، دولت هایی مانند سوئد و دانمارک در پایبندی به ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احضار کارداران سفارت سوئد و دانمارک به وزارت خارجه

احضار کارداران سفارت سوئد و دانمارک به وزارت خارجه