مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 08:352023-08-06اقتصادي

5 پیشنهاد برای اجرای سیاستهای فقرزدایی در برنامه هفتم


براساس لایحه برنامه هفتم توسعه، دولت با توزیع درآمد و حمایت از اقشار کم درآمد به دنبال صفر کردن نرخ «فقر مطلق» است که جهت تحقق این مهم سیاستهای حمایت اجتماعی مختلفی را پیش بینی کرده که در ادامه به آن پرداخته شده است.

- براساس لایحه برنامه هفتم توسعه، دولت با توزیع درآمد و حمایت از اقشار کم درآمد به دنبال صفر کردن نرخ فقر مطلق است که جهت تحقق این مهم سیاستهای حمایت اجتماعی مختلفی را پیش بینی کرده که در ادامه به آن پرداخته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فصل ششم لایحه برنامه هفتم توسعه به موضوع تأمین اجتماعی، سیاست های حمایتی و توزیع عادلانه درآمد پرداخته است.

احکام این فصل، عمدتا بر تکمیل پایگاه های داده، تشکیل پنجره واحد خدمات رفاهی و نرخ صفر مالیات بر خانوارهای زیر خط فقر تمرکز داشته است و احکام پیشنهادی در این حوزه غالباً به صورت کلی، غیر واقع بینانه و بدون توجه کافی به متغیرهای کلان اقتصادی در گسترش فقر و کاهش رفاه عمومی پیشنهاد شده اند که مجموعاً نمی توان از آنها انتظار اثرگذاری چندانی در کاهش فقر و بهبود توزیع درآمد داشت.

در همین راستا مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی، احکام مربوط به سیاست های حمایتی و توزیع عادلانه در آمد در لایحه برنامه هفتم توسعه را مورد بررسی قرار داده و پیشنهادهایی به منظور اصلاح احکام پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 پیشنهاد برای اجرای سیاستهای فقرزدایی در برنامه هفتم

5 پیشنهاد برای اجرای سیاستهای فقرزدایی در برنامه هفتم