مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 01:052023-07-25بين الملل

پیامدهای تصویب جنجالی اصلاحات قضایی؛ نتانیاهو تا کجا پیش می رود؟


اصلاحات قضایی نتانیاهو در نهایت با وجود اعتراضات گسترده محافل داخلی و حتی عدم رضایت برخی طرف های بین المللی از سوی کنست به تصویب رسید، امری که پیش بینی وقایع آتی را بسیار دشوار ساخته است.

- خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: اصلاحات قضایی نتانیاهو عصر روز دوشنبه هفته جاری با وجود اختلافات شدید با مخالفان و اعتراضات گسترده معترضان در اراضی اشغالی به ویژه قدس، به تصویب رسید.

منابع عبری گزارش دادند که قانون اصلاحات قضایی مدنظر نتانیاهو با 64 رأی مثبت از سوی نمایندگان کنست به طور نهایی تصویب شد.

در زمان برگزاری رأی گیری نمایندگان مخالف از صحن کنست خارج شدند و تنها نمایندگان ائتلاف حاکمیتی نتانیاهو در این جلسه حضور داشتند.

در پی تصویب نهایی طرح اصلاحات قضایی، هستدروت (اتحادیه کارگری رژیم صهیونیستی) اعلام کرد که گزینه اعتصابات سراسری کارگران را بررسی می کند.

با تصویب این طرح، دیوان عالی قضایی دیگر حق وتوی تصمیمات دولت و کنست و احکام اداری و یا مخالفت با انتصاب برخی وزرا یا نخست وزیر به دلیل پرونده های مختلف را نخواهد داشت.

منابع عبری زبان اعلام کردند در شرایطی که مخالفان این لایحه در جلسه رأی گیری حاضر نبودند، لایحه لغو برهان معقولیت با اکثریت آرا 64 رأی موافق در مقابل صفر رأی مخالف به تصویب نهایی رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیامدهای تصویب جنجالی اصلاحات قضایی؛ نتانیاهو تا کجا پیش می رود؟

پیامدهای تصویب جنجالی اصلاحات قضایی؛ نتانیاهو تا کجا پیش می رود؟