مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 10:352023-07-23سياسي

سگ های بلاصاحب و گربه ها واکسینه می شوند


مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: سگ های صاحب دار و بلاصاحب و حتی گربه ها به منظور پیشگیری از گسترش بیماری هاری، واکسینه می شوند.

- ایسنا/اصفهان مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: سگ های صاحب دار و بلاصاحب و حتی گربه ها به منظور پیشگیری از گسترش بیماری هاری، واکسینه می شوند.

سید رضا موسوی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از معضلات زیست محیطی گسترش بیماری هاری در بین حیوانات از طریق سگ های صاحب دار و بلاصاحب و گربه ها هستند که واکسیناسیون این حیوانات در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای واکسیناسیون این دسته از حیوانات صاحب ‍دار ضروری بوده تا اینکه همکاری مردمی منجر به ایمن سازی در راستای پیشگیری از گسترش بیماری شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان فاصله گذاری و جلوگیری از تعرض حیوانات وحشی با این دسته از جانوران محلی را مهم خواند و تصریح کرد: ارتباط بین حیوانات دارای بیماری با سگ و گربه های محلی منجر به انتقال بیماری خواهد شد.

وی ادامه داد: شناسایی و واکسیناسیون سگ و گربه ها لازم بوده که در این خصوص همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست نیاز است تا حیات وحش ایمن سازی شود.

به گفته موسوی، واکسیناسیون سگ های صاحب دار و بلاصاحب چند مرتبه در سال توسط دامپزشکی انجام می شود تا مانع از گسترش بیماری هاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سگ های بلاصاحب و گربه ها واکسینه می شوند

سگ های بلاصاحب و گربه ها واکسینه می شوند