مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 00:252023-07-28سياسي

عزاداری مردم ولایتمدار ساری در شب شام غریبان


عزاداران حسینی در دیار علویان درپایان شب دهم محرم به یاد غریبی خاندان سید و سالار شهیدان شمع روشن کرده و غریبانه به حال اهل بیت گریستند.

- عزاداران ساروی در شب یازدهم محرم دل به آوارگی اسرای کربلا سپردند و در بیابانی که با خیمه های سوخته مواجه شدند در آیین شام غریبان شمع روشن کرده و محزون به نوحه سرایی پرداختند.

در لحظات پایانی روز عاشورا، پیر و جوان، زن و مرد از همه ی اقشار در قالب هیات های مذهبی برای شهادت امام حسین و یارانش که در برابر ظلم یزیدیان سر خم نکرده و تسلیم زر و زور نشدند عزاداری کرده و نوحه ی شمع غم را روشن کنید؛ شام غریبان امشب است، شام هجران امشب است را زمزمه می کردند تا ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت ابراز کنند.

خانمی که شمع را در کف دستانش روشن کرده بود با سوز و گداز همراه با نوحه سرایی به وقایع دردناک عاشورا اشاره می کرد و می گفت، وقتی نام حسین بر زبان جاری می شود اندوهی بزرگ بر دل می نشیند که قابل وصف نیست، وقتی روایت اسیری خاندان پیامبر در غروب عاشورا در ذهنم مجسم می شود اشک امان نمی دهد.

در پایان شب دهم محرم مردم عزادار ساری در میدان امام حسین که کانون دسته روی و تجمع عزاداری مرکز مازندران بوده است مراسم شام غریبان را طبق آیین برگزار کرده و برای روز سختی که بر خاندان امام حسین و یاران باوفایشان گذش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزاداری مردم ولایتمدار ساری در شب شام غریبان

عزاداری مردم ولایتمدار ساری در شب شام غریبان