مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 08:252023-08-02دانش

ساخت یک ابرخازن جدید از قدیمی ترین مواد در تاریخ


ابرخازن جدیدی که از سیمان، کربن سیاه و آب ساخته شده است، می تواند امکان ذخیره ارزان و مقیاس پذیر منابع انرژی تجدیدپذیر را فراهم کند.

- ابرخازن جدیدی که از سیمان، کربن سیاه و آب ساخته شده است، می تواند امکان ذخیره ارزان و مقیاس پذیر منابع انرژی تجدیدپذیر را فراهم کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ام آی تی نیوز، پژوهش جدید مهندسان دانشگاه ام آی تی (MIT) نشان می دهد دو مورد از رایج ترین مواد باستانی یعنی سیمان و کربن سیاه ممکن است بتوانند مبنایی برای یک سیستم ذخیره انرژی جدید و کم هزینه باشند.

این فناوری می تواند استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، باد و جزر و مد را تسهیل کند تا پایداری شبکه های انرژی با وجود نوسانات در عرضه انرژی تجدیدپذیر حفظ شود.

پژوهشگران دریافتند این دو ماده را می توان با آب ترکیب کرد و نوعی ابرخازن را به عنوان جایگزین برای باتری ها ساخت که می تواند انرژی الکتریکی را ذخیره کند.

به عنوان مثال، مهندسانی که این سیستم را ابداع کرده اند، می گویند که ابرخازن آنها را در نهایت می توان در شالوده بتنی یک خانه گنجاند تا انرژی یک روز کامل را ذخیره کند، استحکام سازه مورد نیاز را تامین کند و در عین حال، هزینه کمی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت یک ابرخازن جدید از قدیمی ترین مواد در تاریخ

ساخت یک ابرخازن جدید از قدیمی ترین مواد در تاریخ