مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 10:502023-08-03اقتصادي

پیش بینی برداشت حدود 170 تن کلزا از مزارع چهارمحال و بختیاری


شهرکرد_رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برداشت بخشی از سطح زیر کشت کلزا باقی مانده است که پیش بینی می شود با تکمیل فرایند برداشت حدود 170 تن کلزا از مزارع استان برداشت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین برزگر صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه تغییر الگوی کشت در استان، یکی از اقداماتی که توسط جهاد کشاورزی این استان پیگیری شد، کشت دانه های روغنی ازجمله کلزا، گل رنگ، سویا و کاملینا است.

وی با اشاره به کشت کلزا در چهارمحال و بختیاری، افزود: در سال گذشته در سطحی حدود 90 هکتار در چهار شهرستان استان، کلزا کشت شد که هم اینک این محصول در مرحله پایانی برداشت قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با وجود همه تنش های دمایی که در فصل زمستان اتفاق افتاد اما رعایت نکات فنی از سوی کشاورزان باعث شد که عملکرد بسیار خوبی نسبت به سال گذشته حاصل شود.

برزگر عنوان کرد: بر اساس آماری که اعلام شده است، سال گذشته عملکرد استان در برداشت کلزا یک هزار و 100 کیلوگرم در هکتار بود ولی امسال 2 هزار و 150 کیلوگرم در هر هکتار کلزا برداشت می شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 80 تن کلزا در چهارمحال و بختیاری تولید شد، امسال تا این لحظه حدود 150 تن کلزا در استان تولید شده است، بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت حدود 170 تن کلزا از مزارع چهارمحال و بختیاری

پیش بینی برداشت حدود 170 تن کلزا از مزارع چهارمحال و بختیاری