مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 16:052023-07-31سياسي

ارزیابی فنی و امکان سنجی توسعه کشت فراسرزمینی در عراق


در سفر مدیرعامل مؤسسه جهاد استقلال به همراه رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به عراق، توسعه کشت فراسرزمینی در این کشور مورد ارزیابی فنی و امکان سنجی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عبدالهادی مطلق رییس هیأت مدیره و مدیرعامل مؤسسه جهاد استقلال و محمدجواد عسکری رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با هدف ارزیابی فنی و امکان سنجی توسعه کشت فرا سرزمینی و مذاکره با مسؤولان عراقی و کشاورزان فعال و سرمایه گذاران بخش خصوصی، به عراق سفر کردند.

عبدالهادی مطلق، مدیرعامل مؤسسه جهاد استقلال در حاشیه این مذاکرات گفت: با اتکا به ظرفیت ها و اشتراکات عمیق دولت ها و مردم ایران و عراق و با توجه به ظرفیت های فنی دو طرف و همکاری و تعامل با کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی می توان کشت فرا سرزمینی را در عراق عملیاتی و اجرایی کرد.

بنا بر این گزارش، ایران به دلیل قرار گرفتن در کمربند خشک جهانی، تغییرپذیری شدید اقلیمی و کاهش سالانه منابع آب داخلی شیرین نیاز به تنوع کشت محصولات غذایی و کشاورزی به روش های مختلف دارد که از جمله این روش ها کشت فرا سرزمینی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزیابی فنی و امکان سنجی توسعه کشت فراسرزمینی در عراق

ارزیابی فنی و امکان سنجی توسعه کشت فراسرزمینی در عراق