مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 10:452023-08-15پزشكي

نکاتی که باید زائران برای مقابله با گرمازدگی در پیاده روی اربعین توجه کنند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه مراسم عظیم پیاده روی اربعین حسینی(ع) در روزهای تابستان برگزار می شود و گرمسیر بودن مسیر راهپیمایی زوار شرایط را برای گرمازدگی آنها فراهم می کند، - ایسنا/هرمزگان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه مراسم عظیم پیاده روی اربعین حسینی(ع) در روزهای تابستان برگزار می شود و گرمسیر بودن مسیر راهپیمایی زوار شرایط را برای گرمازدگی آنها فراهم می کند، توجه به برخی نکات برای حفظ سلامت و جلوگیری از گرمازدگی زائران را ضروری دانست.

دکتر عبدالجبار ذاکری در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: زائران برای جلوگیری از گرمازدگی، نوشیدن آب را جدی بگیرند و در مسیر پیاده روی حتما از آب آشامیدنی به مقدار لازم استفاده کنند.

وی ادامه داد: زائران تا حد امکان نوشیدنی های گازدار و کافیین دار مصرف نکنند، چرا که بدن را کم آب و خشک می کند و به جای آن از شربت های سنتی همچون سکنجبین، خاکشیر و تخم شربتی استفاده کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مصرف یخ و آب بسیار خنک نیز دمای بدن را بالا برده و موجب ایجاد عطش می شود، عنوان کرد: به همین دلیل توصیه می شود زوار مصرف آب سرد را به حداقل برسانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی که باید زائران برای مقابله با گرمازدگی در پیاده روی اربعین توجه کنند

نکاتی که باید زائران برای مقابله با گرمازدگی در پیاده روی اربعین توجه کنند