مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 21:202023-08-15اقتصادي

برداشت 25 هزار تُن بادام از باغات چهارمحال و بختیاری


رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت مطلوب تولید بادام در استان، گفت: پیش بینی می شود امسال از 18 هزار هکتار باغ استان 25 هزار تن محصول به ارزش 5 هزار میلیارد تومان برداشت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین برزگر عصر امروز در آیین افتتاح انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان بادام چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت مطلوب تولید بادام در استان، گفت: پیش بینی می شود امسال از 18 هزار هکتار باغ استان 25 هزار تن محصول به ارزش 5 هزار میلیارد تومان برداشت شود.

رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ایجاد ارزش افزوده برای محصول بادام و بهره وری تولید حلقه مفقوده این محصول باغی در استان است که امیدواریم با ایجاد شهرک تخصصی بادام در حوزه درجه بندی و ایجاد صنایع جانبی این ضعف برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید بادام ما نیاز به بازسازی، اصلاح و بازجوانی باغات داریم، افزود: در حوزه صنایع علاوه بر درجه بندی نیازمند فرآوری و کنترل بهداشت و سلامت محصول هستیم تا بتوانیم به بازارهای جدید برای صادرات دست پیدا کنیم.

برزگر اضافه کرد: با ایجاد تحریم ها مسئولان کشور به سمت تنوع بخشی در ایجاد منابع ارزی حرکت کرده اند در بخش کشاورزی افزایش ارزش افزوده تولیداتی مانند خشکبار و ایجاد گلخانه های جدید علاو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 25 هزار تُن بادام از باغات چهارمحال و بختیاری

برداشت 25 هزار تُن بادام از باغات چهارمحال و بختیاری