مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 12:502023-08-20بين الملل

فارین پالیسی: کودتای 28 مرداد بدون دخالت و حمایت آمریکا ممکن نبود


یک نشریه آمریکایی در یک گزارش با بررسی وقایع تاریخی که منجر به شکل گیری کودتای 28 مرداد در ایران در سال 1332 شد، تاکید کرد که این کودتا بدون دخالت آمریکا امکانپذیر نبود و واشنگتن توانست نتایجی را که برای دهه ها پس از آن خواهانش بود، - یک نشریه آمریکایی در یک گزارش با بررسی وقایع تاریخی که منجر به شکل گیری کودتای 28 مرداد در ایران در سال 1332 شد، تاکید کرد که این کودتا بدون دخالت آمریکا امکانپذیر نبود و واشنگتن توانست نتایجی را که برای دهه ها پس از آن خواهانش بود، به دست آورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشریه فارین پالیسی با بیان اینکه کودتای 28 مرداد در ایران به عنوان نقطه عطفی در مداخلات مخفیانه ایالات متحده در تاریخ سیاسی ایران مدرن تلقی می شود نوشت: درست است که محمد مصدق، نخست وزیر منتخب ایران بدون اقدامات ایرانیان از قدرت برکنار نمی شد، اما نادیده گرفتن نقش ایالات متحده در این کودتا، آن طور که برخی تحلیل گران بر آن تاکید می کنند، گمراه کننده است.

این خاطره هنوز که هنوز است روابط ایران و ایالات متحده را آزار می دهد و مهم تر از آن، اینکه واشنگتن در تثبیت رژیم شاهنشاهی ایران پس از کودتا نقش بسزایی ایفا کرد.

فارین پالیسی ادامه داد: تمرکز بر وقایع پس از کودتای 28 مرداد (19 اوت 1953) به تنهایی اهداف نهایی واشنگتن از این کودتا را آشکار می کند؛ باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارین پالیسی: کودتای 28 مرداد بدون دخالت و حمایت آمریکا ممکن نبود

فارین پالیسی: کودتای 28 مرداد بدون دخالت و حمایت آمریکا ممکن نبود