مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 14:452023-08-02پزشكي

این اقدامات را در زمان گرمازدگی انجام ندهید


پزشک و متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه در گرمترین روزهای سال قرار داریم از تدابیر طب ایرانی در خصوص پیشگیری و رفع گرمازدگی گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، مهشید چایچی، پزشک و متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه در گرم ترین روز های سال قرار داریم و ممکن است افراد دچار گرمازدگی شوند تأکید کرد: بهتر است تا جای ممکن کودکان، زنان باردار، سالمندان و افراد دارای بیماری خاص در ساعات اوج گرما از منزل بیرون نیایند و در صورت ضرورت از وسایل نقلیه دارای تهویه مناسب و کلاه نقاب دار استفاده نمایند و سعی کنند بیشتر از محل های سایه تردد کنند.

وی با اشاره به برخی علائم گرمازدگی همچون ضعف شدید و خستگی، سردرد، استفراغ و حالت تهوع، رنگ پریدگی، بالا رفتن دمای بدن، کاهش فشار خون، افزایش ضربان قلب و.

گفت: شایع ترین علائم گرمازدگی سردرد است که گاهی با تشنگی شدید، خشکی دهان و چشم و گاهی با حالت تهوع و سنگینی سر همراه می شود و حتی ممکن است در اثر کم آبی شدید دچار اختلال حواس شود.

کارشناس دفتر طب ایرانی و مکمل ادامه داد: در حالت گرمازدگی بدن نمی تواند گرمای اضافی خود را دفع کند در نتیجه دمای بدن افزایش می یابد که می تواند باعث آسیب به سایر اندام های بدن شود و شایع ترین علامت آن سردرد است که گاهی با تشنگی شدید، خشکی دهان و چشم و گاهی نیز با ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این اقدامات را در زمان گرمازدگی انجام ندهید

این اقدامات را در زمان گرمازدگی انجام ندهید