مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 09:452023-08-20اقتصادي

بیش از 7000 مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه شده


ظرفیت منصوبه تولید نیروگاه های کشور اکنون 91 هزار و 292 مگاوات است که بیش از 7745 مگاوات آن در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، علی اکبر محرابیان با اشاره به میزان تولید برق، اظهار کرد: این میزان تولید شامل 5784 مگاوات نیروگاه حرارتی، 3400 مگاوات افزایش ظرفیت یا ارتقای راندمان نیروگاه های گذشته، 203 مگاوات نیروگاه های تجدیدپذیر و 358 مگاوات نیروگاه های تولید پراکنده است که در نقاط مختلف کشور نصب هستند.

وی با بیان اینکه این ظرفیت منصوبه است، گفت: امسال در نقطه پیک مصرف بیش از 73 هزار و 600 مگاوات مصرف داشتیم که بالاترین مصرفی بود که در سال جاری به ثبت رسیده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه امیدواریم این پیک مصرفی در روزهای باقی مانده تکرار نشود، اظهار کرد: به طور کلی سه مدل کولر شامل آبی، گازی و دستگاه های تبدیل متمرکز داریم، در مورد کولرهای آبی قبلا طرحی را در حد تحقیقاتی کار کرده بودند که نمونه سازی موتورهای بی ال دی سی بود که این نوع موتورها افزایش قابل توجهی در بهره وری و راندمان کولرهای آبی ایجاد می کند و مصرف را بیش از 50 درصد کاهش می دهد.

محرابیان با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت های استاندارد، این موتور از نظر استاندارد به رسمیت شناخته و تولید آن در کشور شروع شده است، افزود: سالانه حدود یک میل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 7000 مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه شده

بیش از 7000 مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه شده