مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 10:502023-08-12پزشكي

« کمیکال »؛ روان گردان جدید در ایران


روان گردان کمیکال که با نام های دیگری هم در بین مصرف کنندگان شناخته می شود عوارض ناشناخته بسیاری بر بدن بر جای می گذارد حال آنکه از زمان شناسایی مواد روانگردان جدید تا بررسی ترکیبات آنها بر بدن و یافتن بهترین روش درمان، - فاصله ای ایجاد می شود که می تواند اثرات مخرب و بعضا جبران ناپذیری بر مصرف کنندگان داشته باشد.

مدتی است ماده روانگردان جدیدی با اسامی خیابانی کِمیکال ، کمیک و بونزای به فروش می رسد که ظاهر این مواد، به شکل ماده گیاهی خردشده سبزرنگ (گاه معطر) است.

گزارش های علمی منتشرشده و نتایج آزمایشگاهی نشان می دهد مواد مذکور آغشته به دسته ای از مواد روانگردان جدید(NPS) به نام کانابینوییدهای سنتزی هستند که کارشناسان به جهت ناشناخته بودن ترکیبات مورد استفاده در آن و عوارضش بر بدن و اوردُز، به شدت در خصوص مصرف شان هشدار می دهند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این روانگردان جدید که با استفاده از مواد شیمیایی و واکنش های شیمیایی در آزمایشگاه ها تولید و وارد ایران هم شده است، روی گیاهان خشکِ بی اثر اسپری و سپس در بسته بندیهای شکیل در حالیکه به روی آن نوشته شده برای مصرف انسانی نیست و جهت رایحه و بخور درمانی استفاده شود ؛ در بازار مصرف به فروش می رسد، در واقع در دسته موادمخدر اعتیادآور و روانگردانی به شمار می رود که مصرف آن سبب ناخودآگاهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

« کمیکال »؛ روان گردان جدید در ایران

« کمیکال »؛ روان گردان جدید در ایران