مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 14:552023-08-17اقتصادي

90 درصد تنش آبی شهرستان گمیشان حل شده است


فرماندار گمیشان رفع تنش آبی را از اقدامات دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: 90 درصد تنش آبی روستاهای شهرستان گمیشان حل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، امید سقلی اظهار کرد: سایت میگوی گمیشان ظرفیتی است که منجر به افزایش اشتغال و توسعه اقتصاد منطقه می شود.

فرماندار شهرستان گمیشان از اشتغال فصلی 2 هزار و 500 نفر در سایت گمیشان خبر داد و گفت: هرچند که اشتغال این افراد دائمی نبوده اما باعث شور و شعف زیادی برای مردم گمیشان شده است.

وی برداشت میگو در سال گذشته را 3 هزار و 100 تن اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود در سال جاری 4 هزار تن برداشت داشته باشیم.

سقلی ضمن اشاره به آغاز زمان برداشت میگو در سایت گمیشان، اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر بیماری در سایت نداشتیم.

وی خشکسالی و تغییر اقلیم را از مشکلات منطقه برشمرد و افزود: استفاده از گلخانه یکی از راه های مقابله با کم بارشی و خشکسالی است.

فرماندار شهرستان گمیشان مجموع مساحت گلخانه های شهرستان پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم را 300 مترمربع اعلام کرد و گفت: با جذب سرمایه گذاری این عدد در دولت جدید به 65 هزار مترمربع رسید.

وی با بیان اینکه بزرگترین کارخانه هیدروپنیک استان در شهرستان گمیشان راه اندازی شده، اضافه کرد: مساحت این گلخانه تا 13 هکتار هم قابل توسعه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد تنش آبی شهرستان گمیشان حل شده است

90 درصد تنش آبی شهرستان گمیشان حل شده است