مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 12:202023-08-05پزشكي

کبد چگونه چرب می شود؟


ماجرا این است که به صورت کاملا آگاهانه در مسیر کبد چرب قدم برمی داریم؛ از همان روزهای کودکی که فکر می کنیم هرچه غذا پرکالری تر، فرزندمان سالم تر تا روزهای نوجوانی و جوانی که علاقه مند به فست فود هستیم و به بهانه های بزرگ و کوچک، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، سلامت نیوز نوشت: تا همین 60-70سال پیش، به استثنای خانم های باردار که گاهی دچار عارضه نادر اما جدی کبد چرب می شدند و البته گاهی می شوند، خبری از کبد چرب و سیروز کبدی و پیوند کبد نبود؛ اتفاقی که این روزها، فراتر از شیوع رفته و نام کبد چرب، به عبارتی تکراری در میان پیر و جوان تبدیل شده است.

 موضوعی که نشان از تغییر سبک زندگی های مان دارد؛ زندگی هایی که غرق در کم تحرکی، پشت میزنشینی، پرخوری و چربی خوری شده است.

این جریان تا جایی پیش رفته که این روزها به عنوان یکی از شایع ترین اختلالات متابولیکی در سراسر جهان شناخته می شود و براساس برآوردهای آماری، تقریبا یک چهارم جمعیت جهان مبتلا به کبد چرب هستند؛ شاید همین اعداد و ارقام کافی باشد که کمی دقیق تر و مهربان تر با کبدمان رفتار کنیم.

 سلامت کبد، یکی از با اهمیت ترین وجه های سلامتی بدن است؛ کبدی که سم زدایی از دارو ها، دفع محصولات زائد، تولید فاکتور های انعقادی خون، ذخیره قند به صورت گلیکوژن و تنظیم سوخت و ساز قند و چربی بدن را بر عهده دارد و طب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کبد چگونه چرب می شود؟

کبد چگونه چرب می شود؟