مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 مرداد 1402 ساعت 19:252023-08-04سياسي

72 دیگ نذری به یاد 72 شهید کربلا در سبزوار


بساط عشق و دلدادگی عزادای در محرم پهن است و هر کس با هر نیت و خواسته ای به دستگاه سید الشهداء (ع) خدمت می کند که اطعام حسینی و نذر 72 دیگ به نیت تمام یاران باوفای غریب کربلا از سنت ها حسنه مردم ولایتمدار سبزوار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سبزوار؛ محرم، ماه عشق و دلدادگی به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بوده.

ماهی که در آن دیگر سن و سال مطرح نیست و همه در دستگاه حسین بن علی (علیه السلام) به دنبال عرض ارادت به آقای مظلوم دشت نینوا هستند و در سوگ مصیبت ها مرثیه سر می دهند.

هرکس در این روزها به دنبال خدمت به دستگاه حسینی است.

یکی با برپا کردن روضه خانگی، آن یکی موکب پذیرایی از زائران و دیگری هم با نذر 72 دیگ به نام یاران باوفای اباعبدالله در دشت نینوا تا شاید هرکدام به طریقی نشان دهند که عاشق حسین (علیه السلام) و خاندان او هستند و هنوز پس از گذشت قرن ها و سال ها،ذره ای از این تب وتاب کم نشده و روزبه روز آتش عشق به حسین (علیه السلام) بیشتر شعله ور می شود.

سبزوار در محرم امسال، میزبان برپایی 72 دیگ غذا به نیت 72 یار باوفای اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در دشت کربلا بود و عاشقان حسین (ع) دور هم جمع شدند تا به گونه ای خاص عرض ارادت خود را به امامشان نشان داده و سهمی در اطعام حسینی داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

72 دیگ نذری به یاد 72 شهید کربلا در سبزوار

72 دیگ نذری به یاد 72 شهید کربلا در سبزوار