مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 15:002023-08-01سياسي

رنگ ها و طرح هایی که پرچم های عزا را اشرافی می کند


برخی از هنرمندان با وارد کردن رنگ های بی ربط در پرچم، به قدری اشرافیت آن ها را بالا بردند که گاهی اوقات تصور می کنیم این پرچم برای سپاه مخالفان دوخته شده که این امر باعث آسیب به هنر پرچم دوزی نیز می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی این گرافیست گفت: برخی از هنرمندان با وارد کردن رنگ های بی ربط در پرچم، به قدری اشرافیت آن ها را بالا بردند که گاهی اوقات تصور می کنیم این پرچم برای سپاه مخالفان دوخته شده که این امر باعث آسیب به هنر پرچم دوزی نیز می شود.

احسان مهدوی در گفت وگو با ایسنا در خصوص پرچم های عاشورایی، اظهار کرد: یکی از هنرهایی که ما در ایام محرم بسیار شاهد آن هستیم، پرچم دوزی است که در واقع همان هنر سوزن دوزی و خامه دوزی محسوب می شود.

این هنر در سراسر ایران به اشکال مختلف مورد توجه قرارمی گیرد و پرچم دوزی در اینجا یکی از بیشترین کاربردها را به خصوص در روزهای تاسوعا و عاشورا دارد.

وی با بیان اینکه مشهد به نوعی مهد پرچم دوزی است، اضافه کرد: طبقه بالای بازار رضا پرچم دوزهایی هستند که نسل در نسل برای روزهای محرم و عاشورا اشعار و پرچم هایی را آماده می کنند تا روی علم ها و کُتَل ها نیز نصب شود.

این گرافیست با اشاره به اینکه اساتید بسیار بزرگی در زمینه پرچم دوزی وجود دارند که اکنون هنرشان به به نوادگانشان رسیده است، افزود: یکی از خصلت های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنگ ها و طرح هایی که پرچم های عزا را اشرافی می کند

رنگ ها و طرح هایی که پرچم های عزا را اشرافی می کند