مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 10:052023-08-09سياسي

شهدای اهل سنت، شیعه و مسیحی نشان وحدت اقوام در آذربایجان غربی است


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: وجود شهدای اهل سنت و شیعه و مسیحی در آذربایجان غربی نیز نشان از وحدت بین اقوام و ادیان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی صبح چهارشنبه در سومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی در ارومیه با اشاره به اینکه آذربایجان غربی قرن ها است محل زندگی ادیان و مذاهب مختلف است اظهار کرد: این اقوام، ادیان و مذاهب از سالیان دور با یکدیگر زندگی مسالمت آمیز و مثال زدنی دارند و مقدس ترین مکان زرتشتیان و قدیمی ترین کلیسای جهان یعنی قره کلیسا در این استان قرار دارد و این نشانه زندگی مسالمت آمیز در استان است.

امام جمعه ارومیه گفت: وجود شهدای اهل سنت و شیعه و مسیحی در آذربایجان غربی نیز نشان از وحدت بین اقوام و ادیان است و زمینه حضور همه اقوام و ادیان در ایران فراهم شده که نمونه عینی آن در این استان است.

وی در ادامه تصریح کرد: در خود شهر ارومیه در یک مسیر چند مسجد برای شیعه و اهل سنت وجود داشته و یک سمت نیز کلیسای ننه مریم برای مسیحیان است و همه مردم با یکدیگر به صورت برادری و در صلح و آرامش باهم زندگی می کنند.

امام جمعه ارومیه افزود: امام خمینی (ره) بارها بر وجوب وحدت و دوری از تفرقه تاکید کرده و ایشان واژه وجوب را به کار برده و وحدت را تکلیف شرعی تمامی مسلمانان دانسته است و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهدای اهل سنت، شیعه و مسیحی نشان وحدت اقوام در آذربایجان غربی است

شهدای اهل سنت، شیعه و مسیحی نشان وحدت اقوام در آذربایجان غربی است