مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 15:102023-07-29پزشكي

حمایت دانشگاه علوم پزشکی از 76 بیمار شناسایی شده هموفیلی در خراسان شمالی


مسئول امور بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اکنون 76 بیمار هموفیلی در استان (به جز مناطق تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی اسفراین) شناسایی و ثبت شده اند.

- ایسنا/خراسان شمالی مسئول امور بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اکنون 76 بیمار هموفیلی در استان (به جز مناطق تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی اسفراین) شناسایی و ثبت شده اند.

مهری فرشاد، با بیان اینکه این بیماران خدمات درمانی رایگان را در مراکز درمانی دانشگاه دریافت می کنند، ادامه داد: با حمایت دانشگاه علوم پزشکی خدمات ویزیت تخصصی، دارویی، تزریق و آزمایش های مورد نیاز کاملا رایگان به این بیماران ارائه می شود.

وی هموفیلی را یک بیماری خونریزی دهنده ژنتیکی و ارثی برشمرد و افزود: با توجه به اینکه هموفیلی یک بیماری وابسته به جنسیت است معمولا در پسران بروز می کند و دختران به ندرت دچار آن می شوند اما می توانند ناقل بیماری باشند.

فرشاد اضافه کرد: هموفیلی A شایعترین نوع بیماری است که به علت کمبود فاکتور انعقادی هشت بروز می کند و 80 درصد بیماران به این نوع مبتلا هستند، هموفیلی B نوع دیگری از بیماری است که به دلیل کمبود فاکتور انعقادی 9 رخ می دهد و درصد کمی از بیماران هموفیلی را شامل می ‎شود و انواع دیگری از بیماری نیز بر اثر کمبود فاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی از 76 بیمار شناسایی شده هموفیلی در خراسان شمالی

حمایت دانشگاه علوم پزشکی از 76 بیمار شناسایی شده هموفیلی در خراسان شمالی