مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 09:102023-08-01اقتصادي

رشد 7 درصدی اهدای خون در کاشان


مدیرعامل سازمان انتقال خون شهرستان کاشان گفت: تعداد اهدا کنندگان خون در چهار ماهه اول امسال به بیش از پنج هزار نفر رسید که این رقم نسبت به سال قبل 7 درصد رشد داشته است.

- ایسنا/اصفهان مدیرعامل سازمان انتقال خون شهرستان کاشان گفت: تعداد اهدا کنندگان خون در چهار ماهه اول امسال به بیش از پنج هزار نفر رسید که این رقم نسبت به سال قبل 7 درصد رشد داشته است.

محمدرضا ذیلایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان کاشان در شرایط فعلی به همه گروه های خونی نیاز دارد و از شهروندان نیکوکار درخواست داریم به شکرانه سلامتی خود در این امر انسان دوستانه شرکت کنند.

وی افزود: شهروندان نیکوکار در تاسوعا و عاشورای حسینی، 205 واحد خون اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته است که از هر واحد خون سه واحد فرآورده خونی مثل پلاکت و پلاسما تازه تولید می شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون شهرستان کاشان، تأکید کرد: بانوان 50 درصد اهداکنندگان خون در کشورهای پیشرفته را شامل می شوند در حالی که در کشور ما برخی تصور می کنند که اهدای خون موجب کم خونی زنان می شود، بنابراین کمتر اقدام به اهدای خون می کنند.

ذیلایی تصریح کرد: شرط اصلی اهدای خون، سلامت کامل مراجعه کننده است که توسط پزشک مرکز بررسی می شود و بر این اساس افراد در گروه سنی 18 تا 60 سال با وزن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 7 درصدی اهدای خون در کاشان

رشد 7 درصدی اهدای خون در کاشان