مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 11:402023-08-01اقتصادي

وزارت نیرو در اجرای قانون تحویل حجمی آب تنهاست


چیزی حدود 90 درصد از منابع آب سطحی و زیرسطحی کشور در بخش کشاورزی به مصرف می رسد؛ رقم قابل تأمل و بزرگی که قانون گذار در مقاطع مختلف زمانی برای مدیریت مطلوب آن راهکارهای معقولی اندیشیده و به تصویب رسانده اما در همه سال های گذشته قوانین مصوب این حوزه آنچنان .

- چیزی حدود 90 درصد از منابع آب سطحی و زیرسطحی کشور در بخش کشاورزی به مصرف می رسد؛ رقم قابل تأمل و بزرگی که قانون گذار در مقاطع مختلف زمانی برای مدیریت مطلوب آن راهکارهای معقولی اندیشیده و به تصویب رسانده اما در همه سال های گذشته قوانین مصوب این حوزه آنچنان که باید و شاید اجرایی نشده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از جمله قوانین بسیار مهمی که در دهه های گذشته برای مدیریت مطلوب آب بخش کشاورزی به تصویب رسید، می توان به قانون مرتبط با تحویل حجمی آب به بخش کشاورزی اشاره کرد؛ قانونی که بررسی ها نشان می دهد طی سال های گذشته در مقام اجرا با چالش های فراوانی همراه بوده و در فرایند اجرای آن وزارت نیرو عملاً تنها مانده است.

بدون شک قوی ترین قانونی که در طول همه سال های گذشته و به صورت مشخص در سال 1361 شمسی در حوزه منابع آب به تصویب رسید، قانون توزیع عادلانه آب بود؛ قانونی که در مواد مختلف آن بر ضرورت مصرف معقول و متناسب آب تأکید شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت نیرو در اجرای قانون تحویل حجمی آب تنهاست

وزارت نیرو در اجرای قانون تحویل حجمی آب تنهاست