مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 12:252023-07-24سياسي

روایت عشق و دلدادگی مردمان دیار آیت الله بهجت به امام حسین(ع)


شهرستان فومن یکی از قطب های فرهنگی و مذهبی در کشور و استان گیلان محسوب می شود که نام و آوازه بلندی در برگزاری مراسم های آیینی و مذهبی دارد.

- مراسم هایی مانند سنج زنی، مجمع آوری، علم بندان ماسوله، صبح عزا، شام غریبان، رسم شب سوم امام حسین (ع) به نام عرب، تعزیه خوانی و… از برجسته ترین مراسم های آیینی و سنتی مردم فومن است که برخی از آنها آوازه ملی و جهانی دارند.

فرهنگ و دلدادگی عاشورایی مردمان این سامان که نسل به نسل جریان داشته از شعر معروف و فراگیر امشبی را شه دین در حرمش مهمان است، مکن ای صبح طلوع از سروده پدر مرحوم آیت الله العظمی محمد تقی بهجت فومنی (ره) مرجع بزرگ جهان تشیع کاملاً مشهود و قابل اثبات است.

تعلق خاطر پدران و مادران فومنی به دستگاه اهل بیت (ع) و تربیت فرزندان در مدرسه فرهنگ عاشورایی همواره پرچم ارادت مردمان این سامان را به معصومین (ع) بر افراشته نگاه داشته است که حضور پر شمار 15 هزار نفری مردم فومن، خصوصاً نوجوانان و جوانان در مراسم مذهبی هیأت ها نشانگر این حقیقت است.

معروفیت فومن به قم گیلان این شهر که به قم گیلان معروف است، در کنار پذیرایی از هزاران گردشگر طبیعتی و تاریخی در طول ایام سال، در ماه محرم و صفر نیز پذیرای هزاران گردشگر مذهبی به دلیل وجود اماکن و هیأت و مراسم های سنتی و آیینی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت عشق و دلدادگی مردمان دیار آیت الله بهجت به امام حسین(ع)

روایت عشق و دلدادگی مردمان دیار آیت الله بهجت به امام حسین(ع)