مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 10:302023-08-20پزشكي

باید مردم را به سمت خودمراقبتی ببریم/ لزوم توجه به دیابت و فشارخون


مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: عامل اصلی مرگ و میر در مرحله اول، بیماری های قلبی عروقی و سرطان است که دیابت و فشار خون در آنها تاثیرگذارند و از سوی دیگر این عوامل قابل پیشگیری و مدیریت کردن هستند.

- ایسنا/کرمان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: عامل اصلی مرگ و میر در مرحله اول، بیماری های قلبی عروقی و سرطان است که دیابت و فشار خون در آنها تاثیرگذارند و از سوی دیگر این عوامل قابل پیشگیری و مدیریت کردن هستند.

دکتر محمد جعفری در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر اینکه مردم باید خودمراقبتی داشته باشند، اظهار کرد: در این زمینه لازم است جمعیت بالای 30 سال دیابت و فشارخونشان را که زمینه بسیاری از بیماری ها هستند، چک کنند.

وی با اشاره به اینکه باید جمعیت به سمت خودمراقبتی هل داده شوند، افزود: عامل اصلی مرگ و میر در مرحله اول، بیماری های قلبی عروقی و سرطان است که دیابت و فشار خون در آنها تاثیرگذارند و از سوی دیگر این عوامل قابل پیشگیری و مدیریت کردن هستند.

جعفری بیان کرد: گفته می شود 25 درصد از افراد جامعه دارای فشارخون و 25 درصد از مردم نمی دانند دارای فشارخون هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه در پیش دیابت، قندخون بین 100 تا 120 خیلی برای ما مهم است، افزود: 25 درصد افراد دیابتی، نمی دانند مبتلا به بیماری هستند لذا مرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید مردم را به سمت خودمراقبتی ببریم/ لزوم توجه به دیابت و فشارخون

باید مردم را به سمت خودمراقبتی ببریم/ لزوم توجه به دیابت و فشارخون