مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 09:352023-08-19اقتصادي

اتمام عملیات مرمت «خانه قوانلو» در شهر تاریخی استرآباد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از اتمام عملیات مرمت خانه تاریخی قوانلو در شهر تاریخی استرآباد(گرگان) و مهیا شدن آن برای بهره برداری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجواد ساوری صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: عملیات مرمت خانه تاریخی قوانلو در شهر تاریخی استرآباد(گرگان) اتمام یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: خانه تاریخی قوانلو با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 75 میلیارد ریال مورد مرمت قرار گرفت که از این میزان 10 میلیارد ریال آن تسهیلات اعطایی به سرمایه گذار بود.

وی بیان کرد: این بنای تاریخی که از آثار شاخص در محله دباغان شهر تاریخی استرآباد(گرگان) و متعلق به دوره قاجار است، با کاربری پذیرایی و کارگاه صنایع دستی بهره برداری خواهد شد و پس از افتتاح زمینه اشتغال بیش از 10 نفر را به صورت مستقیم فراهم می سازد.

ساوری ادامه داد: خانه تاریخی قوانلو دارای دو طبقه با ساخت و معماری تیپ دوره قاجار و با پوشش بام سفالی و تزیینات گچ بری و چوبی است که با اتمام عملیات مرمت، این بنای تاریخی برای بهره برداری مهیا شد.

پایان پیام/ 83026


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام عملیات مرمت «خانه قوانلو» در شهر تاریخی استرآباد

اتمام عملیات مرمت «خانه قوانلو» در شهر تاریخی استرآباد