مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 11:052023-08-01سياسي

شعر نو ظرفیت گسترده ای برای پرداخت به عاشورا دارد


شعر نو ظرفیت بی نهایت و گسترده ای برای پرداختن به مضامین عاشورایی دارد چراکه در شعر نو آزادی عمل وجود دارد.

- ایسنا/خراسان رضوی این شاعر آیینی گفت: شعر نو ظرفیت بی نهایت و گسترده ای برای پرداختن به مضامین عاشورایی دارد چراکه در شعر نو آزادی عمل وجود دارد.

علی داوودی در گفت وگو با ایسنا در خصوص مجموعه نیمایی های عاشورایی شبیه که سال گذشته آن را منتشر کرده است، اظهار کرد: شعر آیینی طی سالیان گذشته گسترش پیدا کرده است.

جریان وسیعی در حوزه شعر هیات فعالیت می کنند و مناسب هر شب محرم شعر سروده می شود و ذهن و سواد آیینی جامعه را شکل می دهند، اما این کتاب هیچ ادعایی ندارد و از تمام نمونه های دیگر فاصله دارد.

وی افزود: این مجموعه با باوری که من داشتم مبنی بر اینکه کربلا یک معیار برای انسانیت، آزادگی و شرافت است سروده شده، نه گریه بر مصیبت امام حسین(ع).

من دریافت خود از عاشورا را به صورت شعر نو به تحریر درآوردم و شعرهای این کتاب مبین این است که نه تنها عاشورا تمام نشده، بلکه هرروز عاشورا است و ما هرروز درحال امتحان پس دادن مقابل چشمان امام حسین(ع) هستیم که در کدام لشکر قرار داریم.

داوودی با بیان اینکه پیشتر از این در حوزه شعر نو اتفاقات مهمی رخ داده که از نیم قرن پیش آغاز شده است، تصریح کرد: از زمانی که شعر نو به عنوان یک جریان شعری پذیرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر نو ظرفیت گسترده ای برای پرداخت به عاشورا دارد

شعر نو ظرفیت گسترده ای برای پرداخت به عاشورا دارد