مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 16:102023-07-29پزشكي

آیا تخم کبوتر زبان کودک را باز می کند؟


فوق تخصص گوارش و کبد کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، گفت: خوراندن تخم کبوتر برای باز شدن زبان، کوتاه کردن مو برای رشد قد و استفاده از داروی بزرگسال با هدف اثربخشی بیشتر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،  امیرحسین حسینی،فوق تخصص گوارش و کبد کودکان  دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به چند باور غلط و رایج درباره کودکان پاسخ داد.

باور اشتباه؛ به کودک داروی بزرگسال بخورانید! وی به باوری غلط در بین برخی افراد که داروهای بزرگسالان اثربخشی بیشتری در درمان کودک دارد اشاره کرد و افزود: داروهای مخصوص بزرگسالان معمولا در فرم هایی به شکل قرص یا کپسول تهیه می شود که استفاده از آن برای کودک دشوار است ضمن اینکه به هیچ عنوان استفاده از این داروها تاثیرگذاری بیشتری در روند بهبود کودک و نوزاد ندارد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه هشدار داد: مقدار و شکل دارویی که برای بزرگسال تجویز می شود با توجه به متابولیسم بدن آنان توصیه و تجویز می شود؛ بنابراین خوراندان خودسرانه داروی بزرگسال به کودک می تواند منجر به ایجاد مسمومیت های دارویی و عوارض جبران ناپذیری شود.

 حسینی با اشاره به اینکه تقریبا تمام بیماری های کودک و نوزاد، داروی موثره مختص به خود را دارد تاکید کرد: فرم های تولید شده دارویی بزرگسالان به هیچ عنوان مثل قرص و یا شربت، برای کودک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا تخم کبوتر زبان کودک را باز می کند؟

آیا تخم کبوتر زبان کودک را باز می کند؟