مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 13:502023-08-19اقتصادي

صیانت از اراضی کشاورزی از حرف تا عمل


صیانت از اراضی کشاورزی با بسیج تمام نهادهای متولی مورد تاکید سازمان امور اراضی کشور بوده و عنوان می شود باید با تمام توان از اراضی کشاورزی مرغوب محافظت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، تغییر کاربری اراضی معضلی در بخش کشاورزی بوده که متولیان و کارشناسان را نگران کرده است.

در این باره حتی برخی کارشناسان نسبت به حدنگاری و صدور سند برای زمین های کشاورزی انتقاد دارند و عنوان می کنند این امر زمینه را برای تغییر آنها فراهم می کند.

خرد شدن اراضی کشاورزی در سال های گذشته سرعت گرفته و خرد شدن مداوم اراضی کشاورزی سبب می شود تا بسیاری از آنها صرفه و توجیه اقتصادی خود را از دست بدهند و مستعد تغییر کاربری شوند و از بین بروند در حالی که تأمین امنیت غذایی کشور در گرو حفظ و نگهداری اراضی کشاورزی بوده و اگر اراضی کشاورزی ساماندهی نشوند و در راستای توسعه بخش کشاورزی از آنها استفاده نشود تأمین غذای 85 میلیون نفر ایرانی وابسته به واردات خواهد شد.

علی اکبر علیزاده برمی، عضو کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بر لزوم ساماندهی و حفظ اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت، مجلس دهم طرحی در قالب حدنگاری و شناسنامه دار کردن تمام زمین ها کشور اعم از زراعی، مسکونی، جنگل و مرتع را دارد، این طرح تا پیش از مجلس یازدهم کمتر از 10 درصد پیشرفت داشت ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صیانت از اراضی کشاورزی از حرف تا عمل

صیانت از اراضی کشاورزی از حرف تا عمل