مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 14:002023-08-08اقتصادي

اجرای طرح های مقابله با بیابان زایی در مرزهای ایلام


مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام از اجرای طرح های مقابله با بیابان زایی در مرزهای ایلام خبر داد و گفت: طرح نهال کاری در چهار نقطه عراق و 2 استان مرزی کشورمان انجام می شود.

- ابراهیم پیرزادیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان ایلام به عنوان پایلوت طرح مقابله با بیابان زایی کشورهای ایران و عراق انتخاب شده است.

وی گفت: در این تفاهم نامه اراضی بی ایانی در مرز ایلام و خوزستان با چند استان عراق نهال کاری می شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام با اشاره به اینکه وجود اراضی بیابانی در کشور عراق باعث تشدید گرد و غبار شده است، گفت: بالغ بر 2 میلیون و 500 هزار هکتار از اراضی استان های میسان و واسط عراق کانون گرد غبار هستند.

پیرزادیان اضافه کرد: در سال های اخیر اقدامات مختلفی در مرزهای استان ایلام برای مقابله با بیابان زایی از جمله غرق مناطق بیابانی، نهال کاری، مدیریت عرصه های دارای جنگل دست کاشت انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام با اشاره به طرح های جنگل کاری منابع طبیعی در ایران و عراق، اظهار کرد: 80 کیلومتر از مهران تا کوت عراق برای جنگل کاری چاله کنی انجام شده است.

وی گفت: 20 کیلومتر از مسیر حاشیه جاده های استان های مرزی نیز درخت کاری شده و نهال رایگان از طریق منابع طبیعی استان در اختیار کشور عراق نیز قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح های مقابله با بیابان زایی در مرزهای ایلام

اجرای طرح های مقابله با بیابان زایی در مرزهای ایلام