مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 09:202023-07-31بين الملل

عراق: 15 بمب دستی آماده انفجار در خط انتقال برق صلاح الدین خنثی شد


وزارت برق عراق ضمن تایید اینکه یک عملیات خرابکارانه عامل قطعی برق در روز شنبه مصادف با عاشورای حسینی در خط انتقال برق صلاح الدین و قطعی برق بسیاری مناطق این کشور بوده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، وزارت برق عراق اعلام کرد که دستگاه های امنیتی این کشور روز یکشنبه 15 بمب دست ساز آماده انفجار در خط انتقال برق صلاح الدین-حدیثه را خنثی کردند.

این خط انتقال برق و همچنین دو نیروگاه دیگر یکی در شهرک صدر بغداد و دیگر در استان بصره در جنوب عراق شنبه گذشته هدف عملیات های خرابکارانه قرار گرفته بودند که در نتیجه آن برق اغلب استان های عراق برای ساعت ها قطع شده بود.

وزارت برق عراق به دنبال تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی این حادثه، شامگاه یکشنبه تایید کرد که یک اقدام خرابکارانه خط انتقال برق 400 کیلو ولتی صلاح الدین – حدیثه  را هدف قرار داد و آن را در استان صلاح الدین از خدمت خارج کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: در شرایطی که کارکنان وزارت برق برای اجرای بسیاری از پروژه های حیاتی تلاش می کنند و پس از موفقیت هایی که این وزارتخانه در بهبود ساعات برق رسانی برای شهروندان به دست آورده و با توجه به دمای بالا و اوج بار تابستانی، خرابکاران با هدف قرار دادن خط انتقال برق صلاح الدین با یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق: 15 بمب دستی آماده انفجار در خط انتقال برق صلاح الدین خنثی شد

عراق: 15 بمب دستی آماده انفجار در خط انتقال برق صلاح الدین خنثی شد