مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 16:402023-08-16بين الملل

سازمان ملل: اوضاع سودان از کنترل خارج شده است


سازمان ملل با اشاره به فرار حدود یک میلیون نفر از سودان و کمبود مواد غذایی پس از گذشت چهار ماه درگیری در این کشور، اعلام کرد که اوضاع سودان از کنترل خارج شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان ملل متحد اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در سودان که از چهار ماه پیش آغاز شده، اوضاع این کشور از کنترل خارج شده است.

سودان از بیش از سه ماه پیش شاهد درگیری خشونت بار و گسترده بین نیروهای ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع تحت فرماندهی محمد حمدان دقلو است.

آژانس های سازمان ملل در بیانیه ای مشترک با اشاره به تداوم درگیری ها در سودان اعلام کردند: زمان برای کاشت محصولات کشاورزی مورد نیاز سودان و همسایگان آن اندک و تجهیزات پزشکی کمیاب است و اوضاع از کنترل خارج شده است .

در همین ارتباط، مالک عقار معاون رییس شورای حاکمیتی سودان روز گذشته در سخنانی گفت که جنگ در میز مذاکرات به پایان خواهد رسید.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان بین المللی مهاجرت نیز در گزارش هفتگی خود اعلام کرد که جنگ در سودان منجر به فرار یک میلیون و 17 هزار و 449 نفر از این کشور به کشورهای همسایه شده است و علاوه بر آن تعداد افرادی که در داخل سودان از خانه و کاشانه خود آواره شده اند به سه میلیون و 433 هزار و 25 نفر رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل: اوضاع سودان از کنترل خارج شده است

سازمان ملل: اوضاع سودان از کنترل خارج شده است