مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 13:252023-08-06اقتصادي

صرفه جویی 166 میلیون مترمکعبی آب با اصلاح پروانه چاه های کشاورزی


رییس گروه حفاظت و بهره برداری از آب های زیرزمینی شرکت آب منطقه ای اصفهان از اصلاح و تعدیل بیش از 2700 پروانه بهره برداری چاه های مجاز کشاورزی در دو سال اخیر خبر داد.

- مینا بگی رییس گروه حفاظت و بهره برداری از آب های زیرزمینی شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه در سال های 1401 و 1402، 2 هزار و 740 پروانه بهره برداری چاه های مجاز کشاورزی اصلاح و تعدیل شدند، اظهار داشت: حجم آب صرفه جویی شده از محل اصلاح و تعدیل پروانه ها بیش از 166 میلیون مترمکعب است.

وی تصریح کرد: اجرای پروژه های طرح احیا و تعادل بخشی مهم ترین اقدام برای مقابله با تداوم افت سطح آب زیرزمینی است که توسط دفتر حفاظت منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه ای اصفهان اجرا و پیگیری می ­شود.

بگی خاطرنشان کرد: در راستای چاره اندیشی برای کنترل عملیات حفاری در استان، تجهیزات مکان یاب(GPS) روی همه دستگاه های حفاری استان نصب شده است و نظارت بر این دستگاه های حفاری به صورت مستمر انجام می شود.

رییس گروه حفاظت و بهره برداری از آب های زیرزمینی شرکت آب منطقه ای اصفهان افزود: استان اصفهان به عنوان استان پایلوت در کشور با راه اندازی سیستم نظارت بر فرآیند حفاری، تمام مراحل فرآیندهای حفاری چاه های مجاز در استان را ساماندهی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی 166 میلیون مترمکعبی آب با اصلاح پروانه چاه های کشاورزی

صرفه جویی 166 میلیون مترمکعبی آب با اصلاح پروانه چاه های کشاورزی