مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 17:502023-08-03سياسي

گام های جا مانده مجلس/مساله حجاب پس از چهل سال هنوز تنهاست


دکتری جامعه شناسی فرهنگی با اشاره به گام های جا مانده مجلس گفت: مساله حجاب پس از چهل سال هنوز تنهاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سیده فاطمه نعمتی، دکتری جامعه شناسی فرهنگی در یادداشتی اظهار داشت: متن لایحه حجاب پس از کش و قوس های فراوان و پس از بازنویسی در مرکز پژوهش های مجلس و بازنگری کارشناسان منتشر شد.

از همان ابتدا و پیش از آنکه دغدغه مندان مساله در داخل، آن را مطالعه و نقد کنند، هجمه بی مانند رسانه های معاند از جمله ایران اینترنشنال و منوتو سراسر شبکه های اجتماعی را فرا گرفت تا مانند همیشه نوعی از شتاب زدگی در مساله بررسی لایحه و نقدهای غیرمنصفانه شدت گیرد.

اگرچه قبل از انتشار جزییات، مشخص بود که عده ای برای دوختن قبا از این فرصت استفاده خواهند کرد تا در قالب حامی حقوق زنان و طرفدار آزادی های بی قید و شرط، به قانون گذاری در مساله پوشش حمله کنند، اما دامنگیری این مساله در بین نیروهای مؤمن و انقلابی بسی جای تأسف داشت.

مساله حدود پوشش علاوه بر آنکه یک امر قانونی در اکثر کشورهای پیشرفته دنیاست، اهمیت آن به عنوان ضرورت دینی در حکومت اسلامی، غیرقابل انکار است.

تلاش برای تغییر فضای جامعه از اصول حکومت اسلامی که همانا برپایی حدود شرعی و دینی است به جامعه ای سراسر تساهل و تسامح که مشخص نیست قرار است از چه تفکری برای قانون گذار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام های جا مانده مجلس/مساله حجاب پس از چهل سال هنوز تنهاست

گام های جا مانده مجلس/مساله حجاب پس از چهل سال هنوز تنهاست