مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 10:202023-08-06اقتصادي

عراق: با احداث مسیر ریلی شلمچه-بصره سالانه 3 میلیون مسافر جابجا می شوند


مدیر کل راه آهن عراق با برشمردن جزییاتی از پروژه احداث راه آهن شلمچه-بصره گفت که با تکمیل این پروژه سالانه سه میلیون مسافر جابه جا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری نون عراق، یونس الکعبی، مدیرکل راه آهن عراق دیروز شنبه از جزییات روند احداث مسیر ریلی شلمچه بصره خبرداد.

الکعبی در گفت وگویی تلویزیونی با تاکید بر اینکه امضای توافق بین تهران و بغداد بر سر احداث راه آهن شلمچه بصره در سفر رسمی وزیر حمل و نقل عراق به ایران در فروردین ماه گذشته منعقد شد، گفت: این پروژه در راستای طرح سرمایه گذاری راهبردی عراق در بودجه سال 2023 است.

وی ضمن رد شایعات درباره ادعای واگذاری زمین های خاک عراق به ایران برای راه اندازی پروژه راه آهن شلمچه – بصره تاکید کرد که این پروژه در زمین های عراق در حال احداث است و ایران مسئولیت مین زدایی به طول 16 کیلومتر در محدوده پروژه را بر عهده گرفته است.

الکعبی تاکید کرد: راه آهن شلمچه و بصره صرفاً برای جابه جایی مسافران است و در تفاهم نامه مربوط به آن این قضیه مستند شده است تا سالانه به بیش از سه میلیون مسافر خدمات رسانی کند.

این مقام عراقی همچنین گفت که اتصال مسیر ریلی ایران و عراق از طریق خطوط قدیمی و نه خطوط مرتبط با پروژه مسیر توسعه انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق: با احداث مسیر ریلی شلمچه-بصره سالانه 3 میلیون مسافر جابجا می شوند

عراق: با احداث مسیر ریلی شلمچه-بصره سالانه 3 میلیون مسافر جابجا می شوند