مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 11:402023-07-27اجتماعي

این خانه عزادار حسین(ع) است/ روایتی از محفل روضه های خانگی


روضه های خانگی از دیرباز یکی از بهترین بسترها برای ایجاد پیوستگی اجتماعی در جامعه و انتقال مفاهیم غنی دینی و معنوی به نسل های بعدی محسوب می شده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - مطهره میرزایی: به دور از تشریفات در جای جای شهر شلوغ پرچم های کوچک و بزرگ سبز و مشکی رنگ که هریک عناوین خاصی دارد نصب شده است.

وارد یکی از کوچه های شهر می شویم، خانه های عقب نشینی شده و خانه های قدیمی ساخت که هنوز در حریم کوچه اقامت دارند امکان تردد خودرویی را سلب کرده است.

بیرق ها و پرچم های مثلثی شکل از هر بخش کوچه آویخته شده اند و برخی از آنها زیر نور خوشید رنگ باخته اند، اما هنوز هم می توان حروفی عربی و کوفی سبز و سرخ رنگ را دید.

وارد یکی از منازل که از پیش معرفی شده می شویم، از تعداد کفش های چیده شده پشت درب مشخص است که هنوز مهمانان زیادی نیامدند، درب باز است و پرچم این خانه عزادار حسین است روی سر درب نصب شده، زهرا خانم زن نسبتاً مسنی است که به استقبالمان می آید، لباس ساده مشکی پوشیده و چادر ساده را روی شانه هایش انداخته، برخلاف آنچه که تصور می شد خانه آن قدرها هم بزرگ نیست، یعنی اصلاً بزرگ نیست و تمام خانه شامل 2 اتاق مفروش شده 12 متری با آشپزخانه کوچک و اتاقی که به نظر می رسد اتاق خواب باشد، اما دورتادور خانه را پرچم های مشکی گرفته و آن سوی خانه نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این خانه عزادار حسین(ع) است/ روایتی از محفل روضه های خانگی

این خانه عزادار حسین(ع) است/ روایتی از محفل روضه های خانگی