مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 12:102023-07-29بين الملل

تاکنون برای عضویت ایران در «بریکس» مانعی وجود نداشته است


معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: مانعی برای عضویت ایران در گروه اقتصادی «بریکس» وجود نداشته و روند درخواست ایران مبنی بر عضویت در این گروه حرکت رو به جلویی دارد.

- معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: مانعی برای عضویت ایران در گروه اقتصادی بریکس وجود نداشته و روند درخواست ایران مبنی بر عضویت در این گروه حرکت رو به جلویی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران در گفت وگوی رادیویی درباره درخواست ایران مبنی بر عضویت در گروه قدرت های اقتصادی در حال ظهور بریکس اظهار کرد: تلاش می کنیم اعضای این گروه که متشکل از کشورهای (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) هستند؛ عضویت ایران را بپذیرند.

وی افزود: وزیر امور خارجه و دبیر شورای امنیت کشور در در جلسات اخیر گروه بریکس حضور داشتند و در آینده نیز رییس جمهور کشورمان در این جلسه حضور خواهد داشت.

صفری با تاکید بر اینکه بریکس گروهی اقتصادی است؛ تصریح کرد: کاملاً اقتصادی است، جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف صاحب قدرت و انرژی است و با کشورهای عضو این گروه از جمله چین، روسیه و هند ارتباط اقتصادی خوبی دارد و به دنبال گسترش روابط اقتصادی با سایر اعضای این گروه از جمله برزیل و آفریقای جنوبی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکنون برای عضویت ایران در «بریکس» مانعی وجود نداشته است

تاکنون برای عضویت ایران در «بریکس» مانعی وجود نداشته است