مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 12:502023-07-23اقتصادي

9 کاروانسرای تاریخی استان مرکزی ظرفیت جذب سرمایه گذار را دارد


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی 9 کاروانسرای تاریخی استان را ظرفیت مطلوبی در حوزه گردشگری دانست و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، حسین محمودی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاروانسراها به لحاظ معماری با ارزش ترین بناهای تاریخی کشور هستند و برخی آنها را بزرگ ترین نوع ساختمان های اسلامی می دانند.

وی یادآور شد: کاروانسراها مکان هایی بودند که در گذشته برای استراحت کاروان ها و داد و ستد تجار در مسیر جاده ابریشم و برخی راه های ارتباطی دیگر، ساخته شده بودند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ادامه دادداشت: در عصر حاضر شاهد هستیم که با تغییر محورهای مواصلاتی در بین استان ها و شهرهای مختلف، مجتمع های خدمات رفاهی جایگزین کاروانسراها شده اند.

محمودی با اشاره به اهمیت کاروانسراها در روزگار گذشته خاطر نشان کرد: اگرچه کاروانسراها در زمان هخامنشیان ایجاد شدند ولی پررونق ترین دوره احداث و مرمت کاروانسراها را می توان دوره صفویه دانست چرا که در این دوران بود که شاه عباس یکم، تصمیم به بازسازی و احیای جاده ابریشم کرد و یکی از الزامات این کار را احیای کاروانسراها دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

9 کاروانسرای تاریخی استان مرکزی ظرفیت جذب سرمایه گذار را دارد

9 کاروانسرای تاریخی استان مرکزی ظرفیت جذب سرمایه گذار را دارد