مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 10:252023-08-13اجتماعي

آغاز مرمت خانه عبدالله خان رفیعی در روستای درمیان


مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان درمیان از آغاز مرمت بخشی از خانه عبدالله خان رفیعی در روستای درمیان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، امیر اسماعیل شهسواری صبح یکشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: با تخصیص اعتبارات از محل دارایی های تملک شهرستان، اقدامات مرمتی پیش بینی شده بخشی از خانه تاریخی عبدالله خان رفیعی در روستای درمیان شامل آواربرداری و انتقال نخاله های قسمت غربی بنا، طاق زنی سقف ها و سر درب ورودی، غوره گل و کاهل پشت بام، اندود کاهگل بر روی دیوارها و اجرای ناودان در قسمت شرقی بنا و… آغاز شده است.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان درمیان افزود: این اثر یکی از بزرگ ترین خانه های تاریخی روستای درمیان است که در گذشته دارای بخش های متعددی چون باغ اختصاصی، عمارت اندرونی، اصطبل و … بوده است.

شهسواری ادامه داد: اجزای معماری این خانه همچون خانه های سنتی عبارت از سردر ورودی، دالان ارتباطی، حیاط مرکزی، مطبخ، اتاق ها و دالان های متعدد که در اطراف این حیاط شکل گرفته اند که اضلاع شرقی و غربی و اضلاع شمالی و جنوبی در دو طرف حیاط، مشابه هم است.

وی گفت: از تزیینات جالب توجه در این اثر باید به تزیینات گچ بری و در و پنجره های ارسی و سقف های گنبدی و خنچه پوش اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت خانه عبدالله خان رفیعی در روستای درمیان

آغاز مرمت خانه عبدالله خان رفیعی در روستای درمیان