مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 13:152023-07-27دانش

تعزیه ارمغانخانه تا 13 محرم ادامه دارد


رییس هیئت امنای تکیه حسینی ارمغانخانه گفت: مراسم تعزیه خوانی از ابتدای محرم آغاز شده و تا 13 محرم ادامه دارد.

- سیروس رستمی در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: تعزیه ارمغانخانه هر ساله از اول محرم آغاز می شود و همه روزه تا 13 محرم یعنی پایان سوم شهادت امام حسین (ع) ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این مراسم هر روز در ساعت 3 بعد از ظهر برگزار می شود، بیان کرد: در روز عاشورا مراسم تعزیه خوانی تکیه حسینی ارمغانخانه از ساعت 9 صبح آغاز می شود.

رییس هیئت امنای تکیه حسینی ارمغانخانه تعداد عزاداران برای تماشای این تعزیه را 150 هزار نفر برشمرد و گفت: در روز عاشورا تعداد زائران به بیش از 20 هزار نفر نیز می رسد و عده ای در داخل سالن و برخی در محوطه از طریق تجهیزات صوتی و تصویری از این برنامه بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه تعزیه ارمغانخانه قدمتی 400 ساله دارد، عنوان کرد: این آیین در سال 1389 به عنوان میراث معنوی کشور ثبت ملی شده است و یکی از باشکوه ترین و بی نظیرترین تکیه های مذهبی میهن اسلامی است.

رستمی خاطرنشان کرد: عناوین روزشمار این تعزیه شامل حرکت نمادین کاروان امام حسین (ع) از میدان شهرداری، مجلس شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع)، مجلس شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع)، مجلس شهادت طفلان حضرت مسلم (ع)، مجلس حجه الوداع فاطمه صغری (س)، مجلس شهادت عابس و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعزیه ارمغانخانه تا 13 محرم ادامه دارد

تعزیه ارمغانخانه تا 13 محرم ادامه دارد