مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 08:502023-08-22فرهنگي

تفرش پاییز امسال میزبان بخش شبیه خوانی جشنواره بین المللی آیین های نمایشی


سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری بخش شبیه خوانی جشنواره بین المللی آیین های نمایشی به میزبانی تفرش خبر داد.

- حسین محمودی فر در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد:جشنواره نمایش های آیینی و سنتی امسال با همکاری استان های مرکزی، خراسان شمالی، گلستان وچهارمحال وبختیاری برگزار می شود که استان مرکزی و شهرستان تفرش بواسطه قدمت تاریخی که به قبل از اسلام بر می گردد و سرمایه های تاریخی و معنوی بسیاری دارد میزبان بخش شبیه خوانی این جشنواره خواهد بود.

وی تصریح کرد: قدیمی ترین تکیه کشور در شهر تفرش و در محله زاغرم قرار دارد که برگزاری این جشنواره  فرصتی برای معرفی تفرش و استان مرکزی در عرصه تعزیه است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به برگزاری بخش شبیه خوانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی آیین های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان بیان کرد: تفرش با داشتن تکیه های متعدد و سابقه ای بیش از 120 سال در این حوزه، میزبان خوبی برای این جشنواره خواهد بود.

به گفته وی حدود 200 شبیه خوان در 10 گروه، این بخش از جشنواره بیست و یکم را برگزار خواهند کرد.

بیست ویکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی، پاییز امسال با توجه به سیاست تمرکززدایی از مرکز و بهره گیری از ظرفیت ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفرش پاییز امسال میزبان بخش شبیه خوانی جشنواره بین المللی آیین های نمایشی

تفرش پاییز امسال میزبان بخش شبیه خوانی جشنواره بین المللی آیین های نمایشی