مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 07:102023-07-28اقتصادي

خراسان شمالی یکپارچه عزادار حسین است


با آمدن ماه محرم، همه جا رنگ و بوی حسینی به خود می گیرد، هر جا که نظر بیندازید سیاه پوش حسین (ع) شده، بساط چای هیأتی ها کنار خیابان های شهر به راه است و گلوی هر رهگذری را تازه می کند.

- ایسنا/خراسان شمالی با آمدن ماه محرم، همه جا رنگ و بوی حسینی به خود می گیرد، هر جا که نظر بیندازید سیاه پوش حسین (ع) شده، بساط چای هیأتی ها کنار خیابان های شهر به راه است و گلوی هر رهگذری را تازه می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تا جایی که چشم کار می کند بیرق های سیاه مزین شده به نام اباعبدالله و علمدارش است، مردمی که لباس سیاه بر تن کردند و کودکانی که دست در دست پدر و مادر برای خرید لباس هیأتی با ذوق و شوق خاصی که از چشمانش موج می زند، روانه بازار شده و لباس عزای حسین را بر تن می کند.

همیشه ذوق و شوق با یک مراسم شادی و جشن همراه است اما این بار عزاداری، ذوقی در دل مردم ایجاد می کند که غیرقابل وصف است، از هر قشر و سنی مجذوب این عزاداری اند، درب محل های عزاداری امام حسین (ع) از حسینیه، مسجد و روضه های خانگی در این ایام بر روی همه باز است و همه جا حسین و حسینی است.

پخش نذری در این شب ها بین مردم به خصوص در روز عاشورا، از دیگر برنامه هایی است که در تمام مراسم همراه است و متناسب با شهر این غذا می تواند تنوع داشته باشد که یکی از این غذاها حلیم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان شمالی یکپارچه عزادار حسین است

خراسان شمالی یکپارچه عزادار حسین است